Privatlivs- og cookiepolitikker

Denne privatlivspolitik beskriver, hvordan JULIAN JENSEN ADVOKAT behandler personoplysninger i forbindelse med juridisk rådgivning og sagsbehandling.

Det er advokat Julian Jensen, som er dataansvarlig, og som derfor kan kontaktes, hvis der er spørgsmål vedrørende personoplysninger.

Advokat Julian Jensens kontaktoplysninger fremgår nedenfor:

JULIAN JENSEN ADVOKAT
KRONPRINSESSEGADE 46 C, 2.
1306 KØBENHAVN K

CVR.NR. 33443129
TLF. +45 27280151
E-mail: jj@julianjensenadvokat.dk

Personoplysninger

1. Formålene og sikkerheden samt retsgrundlaget for behandlingen af personoplysninger

Vi indsamler og behandler alene de persondata, som vi har brug for, for at varetage klientens interesser og løse juridiske opgaver, og for at kunne opfylde de forpligtelser vi som advokatfirma har i henhold til lovgivning og regler. Ofte vil dette være kontaktoplysninger, såsom navn, e-mail, adresse, telefonnummer, stilling mm. Dermed oplysninger, der er relateret til f.eks. en konkret forhandling eller sagsbehandling.

Retsgrundlaget for vores behandling af personoplysninger følger af den aftale, vi har indgået om ydelse af juridisk rådgivning.

Behandlingen kan endvidere være begrundet i:

  • at den er nødvendig for at overholde en retlig forpligtelse,
  • at behandlingen er nødvendig for at opfylde væsentlige interesser, der overstiger den registreredes interesser, eller
  • at behandlingen er nødvendig for, at et retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares.

Vores behandling kan undtagelsesvis også hvile på samtykke.

Dette er en del af vores behandlingsgrundlag, og formålet er dermed at indgå aftale med klienten, varetage klientforholdet, levere juridiske ydelser, og sagsbehandle. Vi bruger således disse oplysninger til at varetage dine klientinteresser hos os.

Selvom du ikke er klient hos os, vil vi kunne modtage oplysninger om dig som part i en sag, vi behandler. Det vil i langt de fleste tilfælde dreje sig om identifikations- og kontaktoplysninger.

De personoplysninger, som modtages i forbindelse med sagens behandling, bliver opbevaret sikkert og behandles fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen, databeskyttelsesforordningen og databeskyttelsesloven. Der henvises til databeskyttelsesforordningens 6, stk. 1, litra a-c og litra f, samt af artikel 9, stk. 2, litra a og f.

2. Kategorier af personoplysninger

Vi behandler både almindelige og personfølsomme oplysninger.

Vi registrer alene CPR-numre i det omfang, vi har behov for det enten i medfør af lovgivningsmæssige krav eller som er nødvendige for at håndtere den konkrete sag, eller såfremt oplysningerne indgår i de oplysninger, vi modtager fra tredjemand.

Da oplysningerne udelukkende anvendes i forbindelse med sagsbehandlingen eller lovgivning, afhænger indsamlingen af sagens karakter og omfang.

Eksempler på data, som vi modtager:

  • Navn, adresse, kontaktoplysninger afgivet i forbindelse med oprettelse som klient hos os.
  • Afgivelse af oplysninger til brug for vores advokatmæssige bistand.
  • Oplysninger du deler med os via sociale medier, herunder LinkedIn og Facebook.
  • Oplysninger sendt på e-mail, herunder jobansøgninger.

Oftest vil dette være kontaktoplysninger, såsom navn, e-mail, adresse, telefonnummer, stilling mm. Dermed oplysninger, der er relateret til f.eks. en konkret forhandling eller sagsbehandling.

3. Kilder
Personoplysningerne indsamles fra dig selv eller fra din arbejdsgiver, din advokat eller anden rådgiver, eller tredjepart.

4. Videregivelse til tredjeparter
Afhængigt af omstændighederne kan personoplysningerne blive videregivet til tredjeparter, hvis det sker som led i rådgivning og sagsbehandling, eller hvis det er nødvendigt for at overholde retlige forpligtelser eller lovgivning. Videregivelse kan også ske efter anvisning fra en domstol eller en anden myndighed eller lign.

Videregivelse sker dog, i overensstemmelse med reglerne om tavshedspligt, og sker som led i levering af juridiske ydelser, aftaleindgåelse eller sagsbehandling. Dette gør sig gældende medmindre man som advokatfirma bliver forpligtet hertil i medfør af lovgivning (fx ved lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask og finansiering af terrorisme).

På vores hjemmeside kan der findes links til andre hjemmesider. Benytter du sådanne link, forlader du vores hjemmeside og er herefter undergivet andre betingelser og persondatapolitikker, som vi ikke er ansvarlige for.

5. Opbevaring af personoplysninger
Vi opbevarer som udgangspunkt personoplysninger i 5 år, som er tilladt i henhold til lovgivning, efter sagens afslutning. Hvis konkrete omstændigheder nødvendiggør det, opbevarer vi oplysninger i kortere eller længere tid indenfor den gældende lovgivning.

Vi er desuden i henhold til de advokatetiske regler forpligtet til i alle sager at undersøge, om der foreligger interessekonflikt, hvorfor vi ikke sletter de oplysninger, der er nødvendige for at foretage denne undersøgelse.

Såfremt du sender os en jobansøgning, vil vi som udgangspunkt slette denne senest 6 måneder efter modtagelsen, medmindre vi vælger at gå videre med en ansættelsesproces og/eller indhenter dit samtykke til at gemme ansøgningen.

6. Dine rettigheder

Indledningsvist kan det nævnes, at hvis du ønsker at få adgang til dine data – få dem rettet eller slettet, eller gøre indsigelse mod vores databehandling – undersøger vi om det er muligt og giver dig svar på din henvendelse så hurtigt som muligt og bestræber os på at gøre det senest en måned efter vi har modtaget din henvendelse.

Du har følgende rettigheder (med undtagelser, der følger af lovgivningen):

Retten til indsigt i de personoplysninger, som behandles om dig
Du har til enhver tid ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger vi behandler om dig, hvor de stammer fra, og hvad de anvendes til. Du kan desuden få oplyst, hvor længe vi opbevarer dine oplysninger, og hvem der eventuelt modtager dem i forbindelse med sagsbehandlingen.

Efter anmodning kan du få adgang til de oplysninger, vi har registreret om dig. Adgangen kan dog være begrænset, hvis hensynet til andres privatliv, forretningshemmeligheder eller immaterielle rettigheder gør det nødvendigt.

Ønsker du at gøre brug af dine rettigheder, er du velkommen til at kontakte os – se kontaktoplysninger øverst.

Ret til at få slettet personoplysninger
Såfremt du vurderer, at dine personoplysninger ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, de blev indsamlet til, har du mulighed for at anmode om sletning. Dette gælder også hvis indsamlingen beror på dit samtykke og du ønsker at trække dit samtykke tilbage.

Du er også velkommen til at kontakte os, hvis du mener, at dine oplysninger behandles i strid med gældende lovgivning eller øvrige retlige forpligtelser.

Ved modtagelse af en anmodning om berigtigelse eller sletning vurderer vi, om betingelserne er opfyldt, og foretager i så fald ændringerne hurtigst muligt.

Retten til at få ændret ukorrekte personoplysninger
Såfremt du mener, at de personoplysninger vi behandler om dig, er ukorrekte, har du ret til at henvende dig til os og oplyse os om disse og rettelserne hertil.

Ved modtagelse af en anmodning om berigtigelse vurderer vi, om betingelserne er opfyldt, og foretager i så fald ændringerne hurtigst muligt. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre med behandlingen af dine persondata.

Retten til at gøre indsigelse mod behandling af dine personoplysninger
Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger.

Ønsker du at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger, er du velkommen til at kontakte os – se kontaktoplysninger øverst. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre med behandlingen af dine persondata.

Ret til begrænsning af behandling
Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset.

Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresse.


Du har ret til at klage til Datatilsynet

Som dataansvarlig er JULIAN JENSEN ADVOKAT underlagt persondatalovgivningens (herunder EU’s persondataforordningen og national persondatalovgivning) bestemmelser om behandling af personlige oplysninger.

Oplever du en krænkelse af dit privatliv under brug af vores hjemmeside eller ved anden interaktion med JULIAN JENSEN ADVOKAT, kan du vælge at klage til Datatilsynet.

Datatilsynets kontaktoplysninger fremgår nedenfor:

Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

Tlf. 33 19 32 00
Mail: dt@datatilsynet.dk

Læs mere på datatilsynets vejledning om de registreres rettigheder

Cookies

Besøg på hjemmeside

Vi anvender data om dig for at gøre vores service bedre og sikre kvalitet i vores produkter og tjenester samt i vores kontakt med dig.

Når du besøger vores hjemmeside, indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold, hjemmesidens brugervenlighed og annoncernes relevans, i forhold til dine præferencer. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies eller fravælge de cookies du ikke ønsker indsamlet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter der har adgang til dem.

Om cookies

Hjemmesiden anvender “cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende enhed du bruger, med det formål, at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Disse kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Hvis vi har placeret cookies, vil du blive informeret om anvendelsen og formålet med indsamlingen, hvor vi forinden skal bruge dit samtykke.

Vi gør opmærksom på, at stort set alle hjemmesider på internettet indsamler cookies. Jævnfør dataloven om GDPR fra 2018, er det et lovkrav at brugere skal give samtykke til, at hjemmesider må indsamle disse dataoplysninger og informere herom.

Formål og brug

Vi bruger cookies for at hjælpe dig med at navigere effektivt og udføre visse funktioner. Du kan finde detaljerede oplysninger om alle cookies under hver enkelt samtykkekategori inden samtykket gives.

Cookies, der er kategoriseret som “Nødvendige”, gemmes i din browser, fordi de er væsentlige for at aktivere de grundlæggende funktioner på netstedet.

Vi bruger også cookies fra tredjeparter, som hjælper os med at analysere, hvordan du bruger dette netsted, gemme dine præferencer og vise dig personligt tilpasset indhold og reklamer. Disse cookies bliver kun gemt i din browser med dit forudgående samtykke.

Du kan som nævnt vælge at aktivere eller deaktivere nogle af eller alle disse cookies. Hvis du deaktiverer nogle af disse cookies, kan det som nævnt påvirke din browseroplevelse. Ved at klikke på Tillad alle cookies, accepterer du, at der sættes cookies i din browser til disse formål.

Videre om personoplysninger

Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig.

Når du benytter vores hjemmeside, indsamler og behandler vi en række informationer om dig. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold på hjemmesiden. Der indsamles oplysninger om din e-mail og navn samt andre oplysninger, du selv indtaster og giver samtykke til, når du fx:

  • kontakter os per e-mail og angiver kontaktoplysninger heri, eller
  • anvender øvrig brug af services.

I denne forbindelse deles dine oplysninger med tredjeparten Google Analytics for at udføre statistik og optimering af hjemmesiden.

Få mere at vide om, hvordan du kan kontakte os, og hvordan vi behandler persondata i vores Privatlivspolitik ovenfor.

Sikkerhed og sletning

Vi behandler dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.

Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere er relevant.

Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Vi anvender de cookies, du har godkendt, indtil du trækker dit samtykke tilbage.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies.

Hvis du sletter eller blokerer cookies, vil du kunne opleve at brugeroplevelsen og designet bliver forringet, samt at annoncer bliver mindre relevante for dig og optræder hyppigere. Idet cookies i høj grad anvendes til at sikre brugerfunktionaliteten, kan du desuden risikere, at hjemmesiden ikke fungerer optimalt, samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Ønsker du at få indsigt, rette eller slette data, kan du altid kontakte os. Såfremt at indholdet er lovligt at slette i henhold til lovgivning, kan vi efterkomme dette ønske.

Yderligere spørgsmål

Du er velkommen til at kontakte JULIAN JENSEN ADVOKAT, hvis du har yderligere spørgsmål til cookies på https://www.julianjensenadvokat.dk/

Læs mere om cookies, bekendtgørelse og vejledning på Erhvervsstyrelsens hjemmeside: https://erhvervsstyrelsen.dk/cookieregler

Denne privatlivs- og cookiepolitik er senest ændret den 23. april 2025.